יום שבת, 5 במאי 2018

תהליך הגדילה בגופנו הורמון הגדילה והורמונים נוספים

איך עובד תהליך הגדילה באדם

הרבה אנשים שמתחילים להשתמש ברפידות גובה שואלים את עצמם למה הם בכלל נמוכים וצריכים רפידות גובה, איך בכלל עובד כל התהליך הגדילה באדם?


שנים רבות נחקרה השאלה הזו לגבי המנגנון המפקח על גדילת העצמות והתארכותן אצל ילדים ומתבגרים, ההורמון הנחקר ביותר בנושא זה הוא הורמון הגדילה.

הורמון הגדילה מופרש מהמוח, מאזור הנקרא בלוטת יותרת המוח או היפופיזה.
בלוטה זו ממוקמת מתחת לאזור חשוב אחר במוח המכונה היפותלמוס, ומחוברת אליו בעזרת גבעול זעיר שלאורכו עוברים סעיפי עצבים ומערכת אספקת דם מורכבת.

בבלוטת ההיפותלמוס מיוצרים הורמונים, המפקחים על ייצור הורמוני ההיפופיזה.
הורמונים אלו מועברים מההיפותלמוס דרך מערכת כלי הדם שסביב הגבעול, נקשרים לקולטנים שבתאי ההיפופיזה הקדמית ומעוררים ייצור והפרשה של הורמונים שונים.

ההורמון המגרה את הייצור וההפרשה של הורמון הגדילה הוא ה-( Growth Hormone Releasing Hormone-GHRH ), וההורמון המדכא את הפרשתו נקרא סומטוסטטין.

מנגנון הפרשת הורמון הגדילה כולו מכונה "ציר הורמון הגדילה" ( GH axis ), שהוא ככל הנראה הציר העיקרי שבאמצעותו מפקחת בלוטת יותרת המוח (ההיפופיזה) על גדילת הגוף.

הפרשת הורמון הגדילה מההיפופיזה אינה רציפה. הורמון גדילה מופרש בפעימות, בעיקר בלילה. בין פעימת הפרשה אחת למשנה רמת הורמון הגדילה ( GH ) המופרש לדם מגיע לכבד ונקשר לקולטני הורמון הגדילה שבתאי הכבד.

קשירת ההורמון לקולטן מגרה יצירה והפרשה של פקטור גדילה חשוב הדומה לאינסולין, שנקרא בעבר סומטומדין ונקרא כיום "פקטור גדילה דמוי אינסולין IGF-I-Insulin Like Growth Factor-I) ).

פקטור זה (- IGFI) מופרש לדם, מגיע ללוחיות הגדילה שבקצות העצמות וגורם להתרבות תאי הסחוס שבלוחיות, להבשלתם ולהתמתחותם, מה שמביא להתארכות העצמות ולגדילה.

עיקר מקורו של ה- IGF-I בדם הוא מתאי הכבד, לפיכך יוחס גם לפקטור גדילה זה תפקיד של הורמון. ב 20- השנים האחרונות פורסמו מחקרים רבים, אשר הדגימו כי להורמון הגדילה (GH) יש יכולת לגרות יצירה של IGF-I ברקמות רבות נוסף על הכבד.

כך למשל גורם הורמון הגדילה ליצירה מקומית של IGF-I בכליות, בריאות וברקמת שריר, וזאת נוסף על תאי הסחוס שבלוחיות הגדילה שבעצמות.

באחרונה הודגם גם כי נוסף על הורמון הגדילה, גורמים הורמונליים ואחרים יכולים אף הם לגרות את יצירת ה- IGF-I ברקמות הגוף השונות.הפרעות שונות לאורך ציר הורמון הגדילה, אשר תוארו במשך השנים בחולים רבים, חיזקו את הבנתנו בנוגע לחשיבות ציר זה לגדילתם הנורמלית של ילדים.

חולים עם פגיעה בהפרשת הורמון הגדילה סובלים בילדותם מקומה נמוכה עם קצב גדילה אטי מהנורמלי לבני גילם, וללא טיפול מתאים סופם לסיים את גדילתם כבוגרים נמוכים מאוד....

ולכן הרבה אנשים משתמשים ברפידות גובה בימינו.

מקור:articlesרוצים ללמוד עוד על איך לגדול בעזרת רפידות גובה, בקרו את אתר הזה עכשיו:
http://moregova.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה